ارسال پاسخ

۹ مرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2349

pvc-asso.ir

اثر PVC و محصولات  PVC بر محیط زیست

پیشگیری  از گرم شدن زمین، کمک به صرفه جویی در انرژی، صرفه جویی در منابع طبیعی و کمک به بازیافت برخی از ویژگی های مثبت پی وی سی در ارتباط با محیط زیست است.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: مصرف انرژی به هنگام تولید مواد خام و ساخت پلاستیک بسیار کم است. بنابراین کل انرژی مورد نیاز برای تولید محصولات نهایی به میزان قابل توجهی کمتر از سایر مواد است.

 

 در بین تمام پلاستیک ها، PVC دارای ویژگی های زیست محیطی عالی مانند انتشار پایین کربن دی اکسید(CO2) در مرحله تولید است که از گرم شدن کره زمین که منجر به صرفه جویی در منابع و انرژی می شود، جلوگیری می کند

 

پیشگیری  از گرم شدن زمین

با توجه به مسئله گرم شدن کره زمین، میزان انتشار دی اکسید کربن از تولید تا مصرف و دفع شاخص مهمی است.  PVC به عنوان ماده ای با حداقل اثرات زیست محیطی از نظر میزان انتشار دی اکسید کربن در مقایسه با محصولات فلزی و یا شیشه ای در همان کاربرد است.(شکل 1-5)

 

کمک به صرفه جویی در انرژی

 PVC  یک پلاستیک کارآمد در مصرف انرژی است که به طور قابل توجهی مصرف انرژی کمتری در مرحله تولید در مقایسه با سایر پلاستیک ها دارد.(شکل 5-2)

 

  عایق حرارتی پروفیل پنجره  PVC سه  برابر بیشتر از پروفیل های آلومینیوم است و با استاندارد صرفه جویی در انرژی سازگار هستند. این پروفیل ها مصرف انرژی را برای گرمایش و تهویه هوا کاهش می دهند( شکل 5-3(

 

 

صرفه جویی در منابع طبیعی

57 درصد PVC از کلر تشکیل شده که از نمک های طبیعی فراوان موجود در زمین مشتق می شود. بنابراین  PVC  به طور قابل توجهی در صرفه جویی استفاده از نفت که یک منبع طبیعی محدود است، کمک می کند. بر خلاف سایر پلاستیک ها که ترکیب آنها کاملا وابسته به منابع  نفتی است.

 

کمک به بازیافت

 PVC ماده ای مناسب برای بازیافت است و دارای پیشینه ای طولانی در بازیافت بین پلاستیک هاست. همچنین در بازیافت مکانیکی بسیار پیشرفته است. برای مثال حدود 68% از فیلم های کشاورزی در پایان عمر(اگرو فیلم) در سال 2005 بازیافت شد و در کفپوش ها مورد استفاده قرار گرفت.

 

برگفته از کتاب  PVC FACT BOOK( انجمن وینیل ژاپن)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد